onsdag 19. oktober 2016

Innsamlingsaksjon på skolen.

I dag har det vært aksjonsdag på skolen, med loppemarked og mere til. Det er i forbindelse med årets tv-aksjon, hvor pengene går til Røde Kors.

Vi kjøpte litt på loppemarkedet, og en av tingene som ble med hjem var denne boka, Ole Aleksander Filibom-bom-bom, som er skrevet av Anne-Cath. Vestly.

Som barn, hørte vi forfatteren selv lese sine bøker på radio. Vi likte dem veldig godt. Så selv om jeg egentlig prøver å kjøpe færre bøker, er jeg veldig fornøyd med å ha fått tak i denne. Pent brukt til og med.

12 kommentarer:

  1. Jeg husker den godt boka og jeg husker godt stemmen hennes. Hvorfor prøver du å kjøpe færre bøker? Ser for meg å krype opp i senga å lese høyt.Da er det fint å ha en bok.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nettopp det, jeg elsker bøker, og kjøper for mange av dem :-) Det blir plassmangel etter hvert :-)
      God kveld.

      Slett
  2. Anne Cath. Vestly står for meg som selve inkarnasjonen av radiohygge! Hun hadde en god fortellerstemme som ga glede til mange barn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun hadde en av de koseligste stemmene som finnes :-)

      Slett
  3. Herlige bøker, som er like aktuelle i dag!Høytlesing for barn er like populært som det alltid har vært!Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi leser mye for Skolegutten. I alle fall inntil klassen hans har lært å lese :-)

      Slett
  4. Fantastisk forfatter av mange fantastiske bøker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også veldig glad i hennes bøker :-)

      Slett
  5. Fantastisk loppemarkt i skolen... og ny bok er alltid super :-))
    Jeg var noen dager til barnebarn og den stor gutten leste Percy Jackson fra Rick Riordan. Og jeg informere meg veldig gjerne og leste første
    boken... spennende for gutten 10 år. God søndag dere. Vi har solen
    endelig... så deilig ute :-))) KLEM

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset!
      God uke til deg :-)

      Slett
  6. Jeg fant ikke bok med tysk språk, men jeg kjenner Knerten...
    så veldig hygelig... og jeg hadde sett med barnebarn filmen
    på kino... så veldig fint :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er henne som har skrevet om Knerten også :-)

      Slett