søndag 26. juni 2016

Varmt nok.

Egentlig er det varmt og fint ute i dag. Over tyve grader i alle fall. Når vi fyrer i ovnen, er det fordi Minstemann insisterte på det. Han ville så fjerne henge ei bukse til tørk foran ovnen.

Vi har vært en tur i skogen, og ble overrasket av regn. Jakkene holdt godt, men vi hadde ikke regnbukser. Så både bukser og sko var rimelig våte da vi kom hjem.

Jeg syns også det er koselig med den ved-knitringa inne, når det regner ute, men varmt blir det jo....


Regnet var forresten veldig velkomment. Det har vært utrolig tørt i det siste, så vi har latt være å slå plena. Både fordi gresset vokser lite når det er så tørt, og det får bedre sjanse til å holde på den lille fuktigheten som er. Og så syns jeg kløver er så vakkert, at jeg utsetter klippinga av den grunn også.


7 kommentarer:

  1. Koselig med vedfyring selv om det er sommer. Jeg har fyrt i ovnen mange ganger hvis det har vært kjølig om sommeren. Regnet gjorde godt, ja! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er koselig med vedfyring året rundt egentlig :-)

      Slett
  2. Ja, har litt lyst til å fyre jeg også, for det er litt kjølig her også. Nå har det regnet nok til at naturen har fått sitt, men det er visst mer i vente fremover mot neste helg. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal visst komme mer her også :-)

      Slett
  3. Fin unnskyldning for til peiskos! Den likte jeg godt :-)

    SvarSlett
  4. Så fantastisk er sommer enger.
    Peiskos er altid fin... kveld uansett.
    Vi hadde veldig varme helgen, men kveld kom tordenvær... masse.
    Nå har vi alt i riktig lys. God uke. Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er flott med blomster på enga :-)
      God uke til deg også.

      Slett