søndag 4. oktober 2015

Ny gren!

Vi har hatt denne orkideen i flere år, med kun blader og røtter. Grenene visnet etter avblomstring. Jeg hadde gitt opp å håpe at det skulle komme nye grener, og i dag oppdaget jeg denne. En gledelig overraskelse.

Med nye grener kan vi jo håpe på flere blomster. Det ser ut som om orkideen hadde godt av flyttingen.

Vi har forresten fortsatt orkideen med keiki. Den bare vokser og vokser, og jeg tør ikke røre den. Får se hva som skjer, kanskje naturen har sin egen løsning på det.


9 kommentarer:

  1. Alltid gøy når blomsten endelig har bestemt seg for å komme igjen. Har alle mine orkideer mot øst,og de er villige å blomstrer omigjen:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mine står mot sør, tror jeg, men i et vindu under et utspring, sånn at de ikke får direkte sollys :-)

      Slett
  2. Jeg tror det er årstiden som er riktig nå, for nå kommer det blomster på flere av mine også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg ikke tenkt på. Det er så hyggelig når de blomstrer på nytt :-)

      Slett
  3. Spændende :-) Nogle gange er det "bare" lidt tålmodighed, der skal til :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg var nesten i ferd med å gi opp, men nå må jeg jo se hva som skjer :-)

      Slett
  4. Herlig med orkideer... det blir så deilig blomst... utholdernde.
    Jeg så før din vakker veve... spennende... gleder meg å se mer. Liker vevearbeider.
    Jeg tar en gang en kurs, det var så veldig fint.
    God uke deg og dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Moro at du også vever :-)
      God kveld.

      Slett
  5. Hei! Det er til å bli glad av. Anne

    SvarSlett