tirsdag 11. august 2015

The power of ketchup.

Jeg har hørt rykter om at ketchup skal være effektiv for å rengjøre mynter og lignende, så da denne kobber-øsa dukket opp under en rydding i skap og skuffer, passet det godt å gjøre en test.

I går hadde jeg litt ketchup på den, og glemte å fjerne det helt til i dag. Det ble et skarpt og tydelig merke. Mer effektivt enn jeg hadde trodd.

Øsa trenger nok i tillegg en vanlig puss med kobber og messing rens. I alle fall hvis den skal bli like blank som de andre.


8 kommentarer:

  1. Ja, ketchup er sterke saker! Husker at min far brukte Pepsi Cola (forløper til dagens pepsi) som rustfjerner :) Tror den inneholdt noe annet da...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tror de første colaene som ble produsert inneholdt ting som ikke hadde vært tillatt i dag.

      Slett
  2. wow..den var ny for meg. Må prøves.
    klem

    SvarSlett
  3. Hei!
    Det er så deilig å ha vidundermidler i kjøleskapet. Et annet vidundermiddel er grønnsåpe mot sårbehandling. Har brukt det mange ganger.
    God natt! Anne

    SvarSlett
  4. Wow, tusind tak for tippet - det var da fantastisk :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det virket bedre enn jeg trodde :-)

      Slett