tirsdag 23. juni 2015

Strikket vest til gutt.

Vesten kan helt sikkert lages til jenter også, men jeg har hatt Minstemann i tankene når jeg laget den. Han står ikke i ro mange sekundene av gangen, så det blir et bilde uten modell.

Vesten er strikket av Rubin Superwash, og på pinne nr. 4. Første del strikkes rundt, og så deles arbeidet i to ved ermehulene og strikkes fram og tilbake. Jeg har brukt samme pinnestørrelse til vrangbord og glattstrikk, men med færre masker på vrangbordene.

Det går med ca. 200 g marineblått, og mindre enn 50 g hvitt og grønt til denne størrelsen.

Jeg brukte en måneds tid på å strikke den, men de som er raske å strikke vil kunne lage den på mye kortere tid.

Nå er vesten klar til bruk i alle fall.

Oppskrift og mønster ligger i min Ravelry Store.

4 kommentarer:

  1. Så fin en lille vest til Minstemann!

    SvarSlett
  2. Så flott vest! Den tenker jeg er fin på han :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Den er litt stor ennå, men blir passe til høsten :-)

      Slett