mandag 2. februar 2015

Ny kjole til våren.

Sånn innimellom prøver jeg å få tid til å sy, og i dag ble jeg ferdig med denne kjolen. Fasongen er etter mønster fra et gammelt Burda-blad, nr. 4/97.

Stoff, tråd og bånd har jeg kjøpt hos Stoff og stil. Stoffet er egentlig ensfarget blått bommullsstoff i pique. Så har jeg dekorert med bånd og sømmer. For å feste båndene er det greit å bruke litt lim først, for å få dem plassert. Så har jeg sydd deretter.

Det går med ganske mye bånd. Til denne kjolen gikk det med omtrent 12 m. brunt speilfløyelsbånd, og 20 m. grått satengbånd.

I tillegg valgte jeg å bruke både grå og brun sytråd til festingen.

Det har vært et morsomt prosjekt å jobbe med. Størrelsen er litt mer romslig enn forventet, men ellers er jeg fornøyd.

Originalen ser for øvrig slik ut:


9 kommentarer:

  1. Hei! Den ble kjempefin. Kreativt. Anne

    SvarSlett
  2. Kjempefin kjole! Min mor hadde tonnevis av Burdablader husker jeg, for hun sydde mye :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, de Burda-bladene er kjekke. Mange mønster i hvert :-)

      Slett
  3. Wow, hvor er den flot - tillykke med det vellykkede resultat! Jeg har også syet en del, og det er rigtig sjovt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Jeg har også stor glede av syingen :-)

      Slett
  4. Hvor er det en flot kjole - den kan ikke undgå at blive et hit til foråret :-) Smart detalje med båndene :-)

    SvarSlett
  5. Wow har du sydd den,,kjempefin,, ja da er du klar til våren.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett