torsdag 25. september 2014

Amaryllis i utakt.

Tror jeg fikk denne amaryllisen til jul 2008. Etter første jula, har den blomstret ved påsketider hvert år. Men ikke i år. Så jeg satte den like godt i kjelleren, ny-klipt.

For et par uker siden så jeg at den begynte å skyte knopp, og nå har den blomstret. Like vakker som alltid. Men jeg er jo spent på hva som gjør at den byttet årstid sånn helt plutselig. Om den begynner å bli gammel, eller kanskje ønsker seg ny jord?

Den skal i alle fall få en ny hvileperiode når den er avblomstret.


8 kommentarer:

  1. Kanskje den egentlig er en kortdagsplante som enten blomstrer vår eller høst? Til jul tror jeg de er kunstig frem drevet.

    SvarSlett
  2. Jeg glemte å si at den var kjempefin!

    SvarSlett
  3. Wow den er litt av ett syn, jeg har aldri fått de til å blomstre to år.
    God fredag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns den er like flott hver gang :-)
      God helg.

      Slett
  4. Hvor er den smuk! Måske kan den nå at blomstre igen til jul :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde vært moro om den blomstret til jul igjen :-)

      Slett