lørdag 12. juli 2014

Utendørs kunstutstilling i Viborg.

Like i nærheten av der vi bodde i Viborg, var det en utendørs kunstutstilling, Viborg International Billboard Painting Festival . Vi gikk flere runder og så på maleriene. De var kjempestore, og lå langs en turløype.


Min første favoritt var denne. Teksten er på italiensk, så jeg vet ikke hva den betyr..... Kunstneren heter C. Alviti. Les mer om de forskjellige kunstnerne her.


Denne syns jeg var litt morsom, med vinduspussere montert. Kunstneren er dansk, og heter Christian Dinesen.


På andre runde, kom vi til denne, som absolutt er en favoritt. Kunstneren heter Kari Svensson, og er fra Færøyene, etter hva jeg forstod.


Kunst plassert ute i det fri, langs en flott tursti, er akkurat etter min smak. Da får en både nyte å være ute, og se flott og spennende kunst.

2 kommentarer:

  1. Spændende med en udendørs kunstudstilling - og hvor er det flotte billeder :-)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg liker det godt :-)

    SvarSlett