fredag 23. mai 2014

Gjennomvåt.

På vei til jobb i dag, var det sol og litt over tjue grader. Deilig sommervær, så jeg tenkte verken på regntøy eller paraply.

På vei hjem igjen begynte det plutselig å plaske ned. Siden det er noe arbeid på trikkelinja, har jeg litt lengre vei å gå fra holdeplassen enn vanlig. Kanskje en kilometer.

Alt ble vått. Fra innerst til ytterst. Men temperaturen var fortsatt over tjue pluss. Det er noe befriende med å gå slik i regnvær en varm sommerdag. Når turen ikke er så lang, og det er ingenting som haster, så er det jo bare å ta på tørt tøy når en kommer hjem.

Jakka mi hadde bare et par tørre felter da jeg kom hjem.

8 kommentarer:

  1. Ja, du må være blevet godt våd :-) Jeg har altid en lille paraply i tasken af den slags, der kan foldes sammen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det burde nok jeg også begynne å ha i veska :-)

      Slett
  2. Huff da, jeg kan se at du ble gjennomvåt! Men når det er over 20 grader ute, så er det ikke så ille likevel :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, det er akkurat det, i sommervarmen er det egentlig greit nok :-)

      Slett
  3. Ja..somer-regn blir en også våt av..:)...men det er jo ikke så ille likevel når temperaturen er så fin:)
    God helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og så var det ikke så langt hjem :-)
      God helg!

      Slett
  4. ... og så deilige minne til barndom...
    Jeg var med sykkel på tur og vi hadde regn masse... også... jeg være heldig, mann mi henter meg med bilden :-) Ha en herlig helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, noen ganger er det godt å bli hentet med bil :-)

      Slett