søndag 17. november 2013

Søndags formiddag i Lørenskog frikirke.

I dag har jeg holdt en preken. Det gjør jeg ikke så ofte, så jeg var veldig nervøs i forkant. Det var familiegudstjeneste, og mange unge involvert. Veldig inspirerende å se og høre alle små og store som bidro.

Som en del av prekenen brukte jeg bilder. Blant annet brukte jeg dette, som er skannet fra et gammelt papirfoto. Bildet er fra en tur på en fjelltopp som heter Børtind. Den er en del av Børvasstindene som ligger like sør for Bodø, og er 1046 meter over havet. Med andre ord er det mye oppover hvis en vil til toppen.

Det spesielle med bildet er egentlig hverken høyden, eller at en kan se helt til Lofoten. Det spesielle er at det er midt på natten, og solen skinner :-)


6 kommentarer:

  1. Så nydelig bilde! Skulle tro at det var tatt mitt på dagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er helt lyst på natta om sommeren i nord :-)

      Slett
  2. Det var et dejligt bilede at bruge! Jeg har været i det nordligste Norge i juni og oplevet midnatssolen - det var fantastisk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er veldig glad i midnattsolen. Savner den ikke så rent lite her sør :-)

      Slett
  3. Så tøff du er som holder preke...og bildet ditt er jo bare fantastisk!
    Ønsker en fin uke:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :-) Ønsker deg også en fin uke.

      Slett