fredag 1. november 2013

En gledesspreder.

Når tema er gledesspredere, er i alle fall lobelia en av dem. De blomstrer og blomstrer, og trenger minimalt med stell. Så lenge det ikke er alt for kaldt, står de fin langt ut over høsten. Jeg er veldig glad i de blå, og kjøper noen hvert år :-)

En annen gledesspreder i hagen, som jeg ikke har bilde av, er persille. Den er grønn og fin, og smaker godt. Så den er til glede både for øye og gane.

Les om flere gledesspredere hos Bland Rosor och Bladlöss.


8 kommentarer:

  1. Lobelia er en flott blomst som blomstrer langt utover i sesongen.
    Iår har jeg hatt både hvite og lilla...så fornøyd:)..de blå er klassiske og fine:)
    God helg:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvite og lilla lobelia er også kjempefine :-) God helg!

      Slett
  2. Lobelia er jeg også veldig glad i. Nydelig gledespreder du viser!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den gir i alle fall meg mye glede :-)

      Slett
  3. Visst är lobelia en härlig växt och så glad jag blir när jag tänker på persilja som jag skall kunna odla nästa år i min koloni.
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvarSlett
    Svar
    1. Persille er så godt, så jeg bruker det ofte :-) God helg!

      Slett
  4. Fint val av glädjespridare. Egentligen kan man ju gå ut och välja vad som helst, att hitta glädjespridare i trädgården eller naturen är ju ganska enkelt. ;D
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig! Blant planter er det mange gledesspredere :-)

      Slett