lørdag 19. oktober 2013

Mobilen må oppdateres.....

Noen dager nå, har mobilen min oppført seg merkelig. Meldinger blir verken sendt eller mottatt. Når jeg skal ringe (ja, det hender jeg bruker telefonen til å ringe ;-)), kommer en melding om at det mobile nettverket er nede.

Det endte med at jeg ringte operatøren for å høre om det var teknisk feil, eller hva det ellers kunne være. Han begynte å spørre om hvilken telefon det var, og hvilket system den er satt opp med. Så ba han meg slå den helt av, og på igjen. Med en gang etter ny oppstart, begynte meldingene å tikke inn. Han ville også vite hvilken Android-versjon telefonen har, og beskjeden var klar. Mobilen må oppdateres.

Jeg burde ha tenkt på det selv, men det har liksom ikke sunket helt inn at telefonen er mer datamaskin enn noe annet. Så nå er det bare å finne ut hvordan Android oppdateres..... Eventuelt kjøpe ny mobil?


6 kommentarer:

  1. Uha ja, der er meget, man skal tænke på med alt vores elektroniske grej :-)

    SvarSlett
  2. Vi lærer noe nytt stadig i denne dataverden, det var bra det ordnet seg da.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det ordnet seg med litt hjelp :-)

      Slett
  3. Ja, enkelt er det ikke. Min mobiltelefon oppdaterer seg selv, så jeg må bare klikke på at jeg vil laste det inn. I dag er en mobil noe annet enn hva det var før, ja...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres ut som en praktisk løsning. Det skal jeg sjekke når jeg kjøper ny mobil :-)

      Slett