tirsdag 10. september 2013

Gravemaskiner er alltid populært.

Nå for tiden bruker vi ganske mye tid på å studere gravemaskiner og lastebiler i arbeid. Det er kanskje ikke mitt største interesseområde, men i følge med barn utvides området betraktelig. I nabolaget bygges en del, så det er god anledning å se store maskiner av forskjellige slag.

Gravemaskinen på bildet så vi på ganske lenge. Den brukte på et tidspunkt kloa for å knekke et tre. Ikke noe hyggelig syn, så jeg tok ikke bilde. Dessuten holdt vi GOD avstand. Det var likevel mer fasinerende enn en skulle tro å se hvor nøyaktig den kloa kunne brukes.


6 kommentarer:

  1. Børn elsker at se på den slags :-) Jeg kan huske, at da min søn var cirka 4 år, ville han så gerne se toget komme :)

    SvarSlett
  2. Ja, det kan jeg tenke meg at din sønn synes var spennende. Gutter liker jo bilder og gravmaskiner ;-) Ikke noe hyggelig å se på at trær blir knekket, men det er utrolig hva disse maskinene kan brukes til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de jobbet mer nøyaktig enn en skulle tro var mulig med en sånn maskin.

      Slett
  3. Å ja dette er nok toppers, gutter elsker alt som bråker og har motor he he.
    Jeg husker når gutta mine var små og vi skulle på lang biltur måtte vi telle gravmaskiner og traktorer, mor satt tålmodig å noterte alt etter farge, størrelse og merker.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres kjent ut :-) Vi har ikke begynt å notere, men får fullt referat om alle maskiner langs veiene.

      Slett