tirsdag 4. juni 2013

Godt mottatt, selv om besøket gjaldt bare et glass vann.

Et glass vann. Det var det eneste jeg tenkte på akkurat da.

Jeg hadde gått et stykke nedover byen, mens jeg ventet på trikken som skulle i min retning. Hjemover. I deilig sommervær gikk jeg i raskt tempo fra holdeplass til holdeplass. Sjekket estimert ventetid underveis. Det var varmt, og jeg ble tørst. Ved Tinghuset ligger både en holdeplass og en bar; Herr Nilsen. Ventetiden var nå på fire minutter, så det var tid nok til å stikke innom Herr Nilsen for et glass vann.

En favoritt som kunde blir en ikke ved å be om et glass vann. Det gir jo ingen inntekt. Bartenderen var likevel svært hyggelig. Hadde godt med isbiter i glasset, og fylte på med vann. Sørget for at jeg følte meg versatt som kunde, tross alt :-) Han visste virkelig å gjøre det lille ekstra.


4 kommentarer:

  1. Det var jo flott at du fikk en så bra service! Det er godt med iskaldt vann når en er tørst :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg trengte begge deler akkurat da :-)

      Slett
  2. Det var fin service - sådan et sted kommer man gerne igen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er akkurat det en gjør :-)

      Slett