mandag 29. april 2013

Klær og annet må merkes med navn.......

Det tar mer tid enn en skulle tro å merke klær og annet utstyr med navn. Til og med sokkene må merkes. Med alle de variasjonene av klær som finnes i butikkene, kommer barna likevel med mye likt i barnehagen. I fjor høst var det plutselig nesten tomt for sokker til minstemann her hjemme, og da var det bare å begynne å lete. Etterhvert som de kom til rette, ble sokkene merket ettertrykkelig. Vi kunne alltids kjøpe nye, men jeg ønsker ikke å bidra til en mer hurtiggående bruk-og-kast spiral i vårt hjem.

I dag har jeg stått og merket klær igjen, og er fornøyd med at det finnes produkter som gjør jobben enklere. Tusj som er beregnet på tekstiler, og som tåler vask, er uunnværlig. I tillegg bestiller vi navnelapper (Askeladden) i to varianter. Den ene sorten for å stryke på tøy, og den andre sorten for å klistre på matbokser, vannflasker og annet utstyr. Begge tåler maskinvask. Vi har vært veldig fornøyd med både tusj og navnelapper. Ikke minst er vi fornøyd med at det blir lettere å holde rede på tingene våre.


4 kommentarer:

  1. Veldig smart! Godt at det finnes produkter som kan hjelpe til med dette. Det er for mye bruk og kast ja, og det er litt en kan gjøre selv på det området. Men jeg blir litt oppgitt, for det er ikke alltid like enkelt å være miljøbevisst. F.eks så trenger vi nytt blekk til skriveren her. En ny skriver koster nesten det samme på tilbud som blekk. Det burde ikke være sånn...

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig. Opplever stadig at det nesten lønner seg å kjøpe nytt fremfor å reparere. Burde vært omvendt.

      Slett
  2. Åh ja, det er en rigtig god idé - jeg strøg også navnelapper på min søn tøj, og min mor syede navn i alt mit tøj, da jeg var barn. Det var før tuchen var opfundet :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er glad tusjen kom :-) Raskt og enkelt.

      Slett