torsdag 14. februar 2013

Planlagte dager, og uventede hendelser.

Jeg går ofte forbi "Kongen" på vei til og fra jobb. Tenker litt på hvordan det må være å ha dagene så veldig planlagt. Hver minste detalj, hvert minutt. Høres litt slitsom ut syns jeg.

Vi har vel alle dager med full timeplan fra tid til annen. Likevel kommer det dager som er helt blanke. Som kan brukes akkurat som det passer.

Tenker litt på denne kvelden. Da det ringer på døren, og utenfor står en nabo i nød. Barnevakten har sviktet. Og plutselig har vi besøk av to barn store deler av kvelden. I vårt liv er det plass for sånt. Lurer litt på om ikke Kongen ville ha likt å ha mer plass for de uventede besøkene. Er egentlig ganske sikker på at han ville syns det var fint.

Slottet, med litt park foran.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er jeg sikker på :) Har tenkt noe sånt jeg også, at hvis man bare ser hva som skjer, så kan det skje ganske mye fint!
    Jeg har trent på å vente litt før jeg reagerer på ting som skjer, refleksen er jo at forandringer ikke er så positivt alltid...

    SvarSlett