tirsdag 19. februar 2013

Kanskje en vakker Amaryllis til påske?

For noen år siden fikk jeg denne Amaryllisen i gave, sånn litt før jul. Ja, jeg vet at den ikke ser så vakker ut akkurat nå, men om noen uker håper jeg den skal gi de første tegn på at den planlegger knopper.

Blomstringstiden forskøv seg allerede første året etter at jeg fikk den. Årsaken er rett og slett at jeg setter den i en kald bod litt ut på høsten, og der blir den gjerne stående til omtrent nå.

Når den da blir plassert i et vindu i stua, hvor dagslyset slipper godt til, kommer det blomster noen uker senere. Ofte sammenfaller det med påsken. Vår eller vinter, den er flott uansett!

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot, at du har kunnet få den i blomst år efter år! Jeg håber du viser frem, når den blomstrer igen.

    SvarSlett